Det finns tusentals sätt att träna på! Rör gärna på dig utomhus nu när sommaren är här.

Det finns tusentals sätt att träna på! Men magrutorna bygger du även i köket med hälsosam fryst mat - GI-boxar blir det ett enkelt att få ett kalorisnålt och näringsberäknat alternativ.

Man kan t.ex göra träning av vardagssysslor eller andra åtaganden man ändå måste göra.

Varför inte gå ut och leka med barnen istället för att sitta på en bänk bredvid? Att ta en frisk promenad till jobbet istället för att ta bilen? Att titta mindre på tv och istället göra något aktivt utomhus tillsammans med andra?


Val och prioriteringar
Väljer man att inte ha tid är det ett medvetet val, likaså när man istället tar sig tiden för att hinna med det man vill.


Utomhusträning som ett fantastiskt sätt att komma ut i den fina naturen, samtidigt som man kan känna sig fri och få motion och frisk luft på köpet. Jämför ett instängt svettigt gym med frisk luft utomhus.

1. Promenera eller jogga på sommaren och ta fram skidorna på vintern.
2. Ut och lek med barnen i parken eller ta med hunden på en långpromenad.
3. Gå till jobbet eller till affären för att göra motion av saker du ändå måste göra.
4. Cykla till jobbet om möjligt.
5. Ska ni ha picknick? Passa på att spela brännboll eller något annat roligt lagspel!
5. Man väljer själv vad man vill lägga sin tid på!

Dessutom ska du veta att träning ute i det fria gör dig gladare, ger dig mer energi, verkar avstressande, minskar ilska och gör dig mindre deprimerad. Dessutom blir du mindre spänd och chansen att du fortsätter träna ökar!

Publicerad: 2017-08-10

Tillbaka